søndag 5. juli 2009

I svigerfars hage





























Jeg har så lyst til å vise dere noen bilder fra min største inspirasjonskilde, nemlig mine svigeforeldres fantastiske hage. Det er en spennende hage med mange kroker og stier. Overalt er det merkelige planter som jeg aldri kommer til å lære meg navnet på selv om svigerfar gang på gang tar meg med på spasertur og forteller meg om noen av de. Hans store favoritt er roser, og denne veggen står nå i full blomst. Det er store klaser med struttende roser.




Svigerfar var også tidlig ute i veksthuset i vår, hvor han sådde frø i alle potter og kar kan kunne finne. Dette viser seg nå med bugnede blomsterkrukker rundt alle hushjørner. Masse spennende blomster i et eneste herlig kaos.


Noen villblomster er det også plass til, som denne geiteramsen.




Svigerfar tuslet etter meg rundt i hagen sin og frydet seg stort over at hagen hans skulle komme ut på vift i blogglandia. Tror kanskje han synes jeg var litt merkelig...




Ellers tror jeg bare bildene får tale for seg selv. Svarthyllen blomstrer nå, og blir det tid skal jeg lære å lage hylleblomstsaft. Men denne uken er det familiebesøk fra Bergen. Kos! Den lille prinsessekjolen fra et tidligere innlegg ble nok alt for liten for den godklumpen den var tenkt til, så nå strikker jeg en liten smekke i steden som en trøstepremie.

Avslutter hagevandringen med denne nydelige rosen som jeg synes har en så sart og yndig farge.
Og så har jeg et lite hjertesukk; som dere kan se av dette innlegget kunne godt bildene vært bedre plassert. Jeg sliter noe veldig med å få bildene til å stå der jeg vil og i den rekkefølgen jeg vil. Her klarte jeg på mystisk vis å få de to første bildene til å stå ved siden av hverandre, men klarte ikke å få til det samme med resten av de stående bildene. (ser forresten at når de blir publisert så står de ikke ved siden av hverandre lenger...) Dessuten synes jeg det er veldig vanskelig å flytte rundt på bildene inne på innlegget, og de legger seg jo ikke inn i den rekkefølgen jeg ønsker når jeg legger de til.
Dere er så mange flinke bloggere der ute som legger ut så mange flotte bilder ganske ofte. Regner med at dere ikke bruker så mange timer på det som jeg har slitt med dette innlegget. Håper dere kan gi meg noen gode tekniske tips og hjelp på veien, ellers blir det ikke mange bilder på denne bloggen. Jeg krysser fingrene og sier takk på forhånd.

2 kommentarer:

  1. Hei
    Så kjekt at du ville være med i min sommertrekning. Jeg kan garantere deg at jeg bruker lang tid. Ting kommer ikke altid slik jeg vil
    Det jeg gjør er at når jeg laster opp så står det velg utforming . der markerer jeg ingen
    størelse stor .
    Da kan du lettere plasere de slik du vil.
    Ha en fin morgendag

    SvarSlett
  2. Heia! Koppene er dine, for jeg vil veldig gjerne ha noe hjemmestrikket av deg:-) Kanskje en ensfarget, litt baggy lue til meg selv, eller et par sokker til storebror i huset (han bruker str 31)??
    Klem B:-)
    P.S. Nydelig hage din svigerfar har! Siden jeg kjøpte et dansk interiørblad for et par uker siden, har jeg gått og ønsket meg hylleblomster, vet ikke om de kaller dem busker eller trær, men iallfall har jeg aldri sett noen i Norge før nå på bloggen din:-) Har din svigerfar dyrket dem selv, eller vet du hvor man kan få kjøpt dem? Min kjære bare elsker hylleblomstsaft, så da hadde det jo vært gøy å lage det til ham selv:-)
    Goood helg!

    SvarSlett