lørdag 4. juni 2011

Og hva skal barnet hete? -Navnkonkurranse-

Det er det store spørsmålet om dagen. Hva skal hun egentlig hete? Til onsdagen er hun allerede fire uker gammel og vi skjønner at det er på tide at hun får et ordentlig navn. Det er helt utrolig hvor opptatt folk er av navn. Alle vi snakker med om dagen spør om vi har funnet et navn. På en måte skremmer det meg litt, for det betyr jo at navnet er en viktig del av identiteten din, og det gjør valget enda vanskeligere.



Mannen og jeg er enige om at vi vil ha et norskt navn som man ikke er tvil om hvordan man skriver når man hører det, og ikke tvil om hvordan man uttaler det når man ser det. Altså minst mulig som kan lage "krøll" for barnet i oppveksten. Og så skal jo liksom navnet passe også...


Så hvis du nå har sitti og sett på bildene og det er et navn som har falt inn i hodet ditt så blir vi veldig glade om du deler det med oss. Kanskje vi har kjørt oss fast i feil spor og at ditt forslag får oss på rett vei? Hvis det hjelper har hun foreløpig vist seg som en rolig, iakttagende, men også bestemt liten person.

Blant alle som kommer med et navnforslag trekker jeg ut en som får en liten hilsen i posten.

Håper du har lyst til å hjelpe oss.

11 kommentarer:

  1. hei,
    nydelig liten tulle,
    ja å finne et navn er ikke lett,
    jeg syntes hun ser ut som en Ida Lill...
    kos dere masse med tulla.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Ho er kjempe nydelig! Tror Ella ville passet supert. Lykke til med navnvalget.
    Klem

    SvarSlett
  3. Jeg synes hun ser ut som en liten Ingunn. :)

    SvarSlett
  4. Nydelig liten person :)
    Er så mange fine navn, og er enig med dere når det gjelder å finne et navn som man slipper å måtte stave resten av livet :) Mine forslag:
    *Alma
    *ida
    *Maria
    *Kornelia
    *Sofie
    Kan vist fortsette å ramse opp navn en stund til, hehe, så jeg skjønner at det er et problem å bestemme seg :)) Lykke til :)
    -synnøve-

    SvarSlett
  5. Hei lille søte venn:) Jeg syns du ser ut som du passer navnet Ingrid:) Veldig skjønn lita pie!

    SvarSlett
  6. En vakker liten Johanne....

    SvarSlett
  7. Eg syns ho ser ut som ei lita Agnes Marie :)
    Ho er kjempesøt! De er jammen heldige som har fått ho.

    Klem Elin

    SvarSlett
  8. Å finne et navn som passer skal vel ikke være lett!
    Syntes det så ut som en liten Erle jeg! ;)

    Lykke til med grubling og navn!
    Hun er vakker!ツ

    SvarSlett
  9. Hei
    Eg synes ho er ei lita Eva eller Tilda/ Tilde.
    Lykke til med valget.. ho er supersøt:)
    klem fra Mari sin forlovar ;)

    SvarSlett
  10. Hei!

    Gratulerer med nydelig jente!
    Jeg så at du lurte på om møbler malt med bengalack tåler å stå ute? Ja. Det går fint! Det er iallefall min erfaring:) Jeg er heller ikke interessert i å bære altfor mye inn om kvelden, så litt lettstelt må det være!
    Lykke til med navnevalg.

    -Ingrid:)

    SvarSlett
  11. Eg må jo komma med eit forslag eg òg, sjølv om eg meiner at navnevalg må komma når det kjem. Folk får berre masa alt dei vil :) Men forslag da: Liv. Kort og enkelt, og norskt, og veldig fint.

    SvarSlett