lørdag 16. mai 2009

Dagen før dagen...



...og er jeg klar? Tja, vinduene er vasket, jeg har plantet blomster i krukken på trappa og på terrassen og bunadskjorta er strøket. Og i dag skal jeg vaske bilen. Mammaen min sier at man må ha ren bil på 17.mai, selv om den bare skal stå i garasjen. For hvis folk ser at man kjører med møkkete bil på 18.mai, så vet de at den ikke var ren den 17. heller. Så da får jeg vaske bilen da. Ellers skal vi bort det meste av dagen. Først skal vi se barnetoget. Jeg tror ikke jeg kjenner et eneste barn i barneskolealder her på stedet nå, men det er likevel noe spesielt å se de små barna gå der og rope hurra. Så er det lunsj hos mine kjære svigerforeldre og koldtbord hos mine foreldre senere på dagen. Det eneste jeg har fått lov til å bidra med er litt sjokoladegodt. Eller sjokoladegrus, som det egentlig heter. Kanskje fordi det ser litt ut som singel dekket i sjokolade? Helt til man smaker da... :)




SJOKOLADEGRUS




250 g melkesjokolade (eller annen sjokolade hvis du heller vil ha det)

100 g minimashmallows (eller store som du klipper i mindre biter)

50 g valnøtter i biter

50 g tørkede aprikoser i biter (eller annen frukt, jeg brukte tørkede jordbær!)



Smelt sjokoladen i vannbad og bland inn alle de andre godsakene. Sett med teskje på et brett med matpapir og sett i kjøleskapet til det er stivnet. Nyt!



Ha en god 17.mai!







1 kommentar:

  1. så trivelig blogg...
    trodde det var en annen anemone eg kom inn til , nå er det tre stykker som kaller seg det...

    fin helg,- magny

    SvarSlett