søndag 21. juni 2009

En akkurat passe bra søndag

I dag har det endelig vært litt følelse av sommer. Sol, fuglesang, blomster, barnelatter, vannmelon. Og ferske kanelboller. Jeg fikk et akutt behov for å bake tidligere i dag, til min kjæres store glede. Etterpå kunne jeg sette meg ned og nyte en varm kanebolle i den nye fluktstolen min.


Jeg har nemlig spurt bestemor om jeg kan få fluktstolen deres en gang. Den er gammel og vinglete med avskallet lakk og gammelt markisestoff. Men nå hadde bestemor vært på loppemarked og funnet denne fluktstolen her. Den synes hun var mye finere enn hennes, også kostet den bare 50 kroner. Så da sier jeg "Jatakk, begge deler". Bestemors gamle er nok mer sjarmerende og kan bli fin med maling og nytt stoff. Dessuten er det bestemor sin. Men den nye var fin den og, og litt mer stødig. Jeg vil bytte stoffet på denne også, men det får bli neste gang jeg skal på Stoff og stil. (den mest fantastiske butikken jeg vet om!)


Ellers begynner denne lille rosa kjolen til en liten prinsesse å bli ferdig. Det ser nesten ut som en dukkekjole, men den skal vissnok passe til en frøken på 4-8 måneder. Det vil vise seg når vi om et par uker får besøk av det lille tantebarnet mitt fra Bergen. Det blir stas å få sommerbesøk langveis fra.

I morgen er nok en mandag, og en ny uke. Jeg krysser fingrene for sol og sommer hver dag etter fem (for da er jeg ferdig på jobb), og regn på natten (for at den nye plenen skal få vann uten at vannregninga skal bli enorm).


Ha en flott uke alle sammen!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar