fredag 19. februar 2010

Jeg vil ha en liten hund

Voff voff voff! Jeg vil ha en liten hund... Eller? Hos oss er det Mannen som har veldig lyst på hund. Jeg er nok litt mer på katt. Og jeg kan liste opp argumenter i lange baner om hvorfor katt er mer praktisk enn hund. Men Mannen har LYST på hund, og ikke noe argument kan måle seg mot det.

Som den gode kjæresten jeg er kom jeg derfor en dag hjem med en hund under armen. Jeg tror ikke det var helt dette han hadde sett for seg. Er det feil rase? Eller der det hjulene og håndtaket som gjorde han litt skeptisk? Eller er det rett og slett at den ikke kommer hoppende mot deg i vill glede når du kommer hjem? Tror nok det.


Den var riktig nok ekte nok til at mine foreldres gamle hankatt spente alle muskler og lagde truende lyder mot den før han la seg foran døra og skulte stygt på den.


Men jeg falt for den hvertfall. Pelsen er myk og god, snuten er på skakke og øynene sitter skjevt. Og den stod på trappa til en bruktbutikk i flere dager helt til jeg ikke klarte å kjøre forbi flere ganger. Den er fast og fin i kroppen slik at et lite barn kan sitte på den. På den ene siden har den også en fothviler. Den andre er dessverre forsvunnet. Jeg synes hjulene er litt grove og skal kjøpe noen røde og hvite hvis jeg kommer over det et sted.



Kanskje ikke noen vakthund, men ganske fin hva?
Nå er det fredag og fri på lørdag. Kveldens middag blir tacopai etter tips fra en kollega. Morsomt å prøve litt nye vrier på mat man er vant til å lage på en spesiell måte.
God helg!




3 kommentarer:

  1. åå så nydelig den er,skjønner godt du ikke kunne dra fori den mer,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. For en nydelig liten hund! Den røyter sikker ikke og sikler ikke i sofaen. Ikke skraper den i stykker dørene og ikke tygger den på familiens sko. Høres veldig bra ut. :-)

    SvarSlett
  3. Men den er ikke virkelig da - og skal en ha hund, må den være litt stor! Det mener nå jeg.

    SvarSlett