mandag 1. februar 2010

Om jeg hadde vært et monster...

Om jeg hadde vært et monster med veldig mange armer skulle jeg ha strikket alle disse på en gang. Kanskje måtte jeg hatt noen hoder ekstra også for å klare å holde styr på alt på en gang. Men er man et monster så er man et monster. Strikkemonster.
Drops design har kommet med den nye sommerkolleksjonen sin. Jeg kjenner det kiler i magen etter sommer bare jeg ser på bildene. Det var utrolig mye lekkert her. "Skoene" på første bilde har jeg allerede begynt på. Siden jeg bare har et sett med armer, så får jeg ta en ting av gangen. Den lille blå vesten ser også ganske kjapp og grei ut. Tenker den er kjempefin utenpå en hvit tunika.

Denne genseren er i alpakka, og må være nydelig å trekke på seg når sola har gått ned, og man begynner å fryse litt etter at sola har varmet huden hele dagen.


Det er også litt interiør med. Disse to putene liker jeg kjempegodt. Vet ikke om jeg synes de var så veldig sommerlige, men da kan jeg jo bare strikke de til høsten etter at jeg har strikket alle disse lekre sommerplaggene.



Et par sokker med blonder rundt ankelen. Det er flere oppskrifter på søte sokker med hullmønster og blonder.



Grytekluter i sommerfarger frisker opp på kjøkkenet. Minner meg om søte sommerblomster.


Denne lille jakka likte jeg kjempegodt. Yndig. Vil gjøre en vanlig singlet til noe eget.




Tilslutt et lite skjerf til de litt kaldere dagene. Vi har jo noen av de i sommer-Norge.



Alle bildene er hentet her. Gå inn og finn din favoritt da vel!





5 kommentarer:

  1. Enig, så mye fint! Jeg strikket mye tidligere, men så fikk jeg senebetennelse i håndleddene og måtte la pinnene hvile. Har så vidt begynt å strikke litt igjen så sånne små prosjekter er supert. Takk for tipset.

    SvarSlett
  2. OJ, her har vi litt å henge fingrene i :)
    Enig med deg i at disse tingene var flotte - den lille blå vesten kunne jeg godt tenkt meg å lage.
    Så søte de små "skoene" var - lykke til med prosjektene :)
    Kjersti

    SvarSlett
  3. Den lille rosa jakken var nok min favoritt!!!
    jeg har stikket endel babytøy fra Drops sine oppskrifter :-)
    Akkurat nå hekler jeg en liten rosa jakke til tantebarnet som snart kommer :-)
    Ha en fin tirsdagskveld!

    SvarSlett
  4. Tror jeg får ta frem heklenåla igjen jeg, og sjekke nettsiden til Drops...takk for inspirasjon den trengte jeg nå. Klem fra Maliva

    SvarSlett
  5. Hei!
    Her var det også strikking på gang ser jeg.
    Det stemmer det, at jeg hadde en kjøkkenHÅNDkle-utlodning i sommer. Altså gjort det en gang før. Denne gangen var det for å lodde litt stemningen på hvem type som slår best an. Så takk for den hjelpen!

    Hilsen Liv ;O)

    SvarSlett