fredag 11. juni 2010

Et hjertetanker-hjerte


Dette hjertet har jeg sydd til ei venninne som akkurat har mista faren sin så alt for tidlig. Jeg synes det er vanskelig å vite hvordan man skal forholde seg til andres sorg, og jeg har selv vært heldig og sluppet unna de fleste tunge ting i livet. Det letteste er å trekke seg unna, men det er også det feigeste. For helst vil jeg være en god venninne og vise at jeg er der når hun trenger meg. Derfor sydde jeg dette hjertetanker-hjertet. Det er med vilje i glade farger og mønstre, og på baksiden er det en liten lomme hvor man kan "legge fra seg tankene sine".




"Dette er et lite hjertetanker-hjerte. Her kan du legge fra deg de tankene som veier tyngst i hjertet for en liten stund. I hjertetanker-hjertet ligger de trygt og venter helt til du kan ta de inn i ditt eget hjerte igjen."




Så tok jeg med hjertet og gikk på besøk. Og jeg er SÅ glad jeg gjorde det.

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Så fint hjerte du har laget! Din venninne er heldig som har deg.
    Tusen takk for besøk på bloggen min og søt kommentar, og så fin blogg du har. Her må jeg ta meg en ordentlig titt når jeg har mer tid.
    Ønsker deg en riktig god helg.
    Klem fra Sølvi

    SvarSlett
  2. For en flott oppmerksomhet! Det er vanskelig å forholde seg til andres sorg, vi takler jo triste hendelser, dødsfall osv. veldig forskjellig. Noen vil gjerne snakke og snakke, andre har mer behov for å være aleine. Så det viktigste føler jeg må være å signalisere "jeg er her om du trenger meg" og det synes jeg du gjorde på en stålende god måte. ☺

    SvarSlett