tirsdag 12. juli 2011

Mama goes shopping

Første turen på et stort kjøpesenter etter å ha blitt mamma viste seg å bli litt overveldende. Det viste seg at det er salg overalt. Alle butikkene lokket med digre salgsplakater og jeg klarte ikke la være å tenke på alle godbitene som muligens måtte befinne seg innenfor.

Jeg må finne meg en kjole til et bryllup vi skal i senere i sommer, en kjole det helst skal være mulig å amme i... Men med Mannen og babyen på slep var det kun en kjole på NoaNoa som fikk en tur inn i prøverommet. Puppene var mer utenfor enn inni kjolen, så selv om den sikkert var lett å amme i, ble utringningen litt i meste laget for meg.

Barneklær er litt lettere å få til å passe, så det var babyen som kom heldigst ut av det denne gangen. Men mor har lagt en plan. Jeg skal lure meg avsted en gang til, riktig nok med baby, men uten mann. For det er nok Mannen som stresser meg mest der han triller runde på runde med barnevognen for å gi meg tid. Han prøver hvertfall.

I morgen er det meldt sol og penvær, så kanskje får vi prøvd ut sommerdressen allerede da. Håper jeg. Etter seksukerskontroll hos legen fikk jeg beskjed om at jeg hadde litt lite D-vitamin, men at noen turer ut i solen nok ville rette på det. Kan man få sol på resept tro?


Jeg rakk en tur innom Søstrene Grene også. Resultatet der ble mer i mors favør. Materialistisk lykke til langt oppover øra. Men det får bli et annen innlegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar