lørdag 12. september 2009

Hjemme alene

I kveld er jeg hjemme alene. Det skjer ikke så ofte, så når det først skjer da skal jeg liksom gjøre ALT. Og det går jo, som sikkert mange andre også har erfart, veldig bra. Rydde og vaske huset, skifte på senga, gå en lang tur, lage helt fantastisk mat (og vaske opp etterpå), lese en bok, blogge, strikke... Hvor mye rekker man på noen timer egentlig? Jeg rekker aldri så mye hvertfall.

Men jeg har ryddet. Lille frøken Anemone har nemlig ryddet Mannens verktøy som lå utover stuegulvet siden han holder på å reparere dørterskelen på verandadøren. Og det er mye gøyere å rydde andres ting, hvertfall når man har en passene kasse å legge det i.

Også har jeg skiftet på senga. Nesten. Jeg har hvertfall tatt av det gamle sengetøyet, vasket det, hengt det til tørk, støvsuget soverommet og luftet dynene. Men det var det å kle på de dynene igjen da. Og putene.
Og så har jeg laget meg en helt fantastisk middag. En ekte hjemme-alene-middag, hvor jeg lager det som ikke Mannen liker. Marinerte scampi med knasende salat, og bruchetta med mozzarella og tomat. Og masse hvitløk og andre herrrlige smaker.

Det smakte himmel! Jeg fikk liksom ikke satt meg ordentlig ned en gang før jeg begynte å spise. Måtte bare smake. Så der satt jeg og vippet på stolkanten og spiste litt her og litt der. Yammi!


Disse grønnsakene må nok pent vente til i morgen. Da er det mossakka, gresk salat og tzaitziki på menyen.


Oppvasken står dessverre fortsatt på kjøkkenbenken, gåturen er utsatt til i morgen, gulvene er støvsugd, men huset kan nok ikke kalles rent fordet, og tre strikkeprosjekter ligger strødd utover sofaen. MEN: Jeg har kost meg hjemme alene!

1 kommentar:

  1. Hei på deg, og takk for at du er med på konkurransen min! :) Høres ut som du hadde en deilig dag i går. I hvert fall var menyen upåklagelig ;-)

    SvarSlett