fredag 29. mai 2009

Gro, kjære plen!




Denne uka har min bedre halvdel ristet løs bak jordfreseren et par dager før han har fått flatet ut bakken og tilslutt sådd plen. Hurra, endelig! Nederste del av hagen ble sådd i fjor, men det har vært mye igjen. Nå er denne biten sådd også. Vi var kjempeheldige med været denne uka fordi det regnet akkurat passe i to dager etter at frøene var spredd utover, og siden har det vært sol.

Det skal bli fantastisk å se plen utover hele. Men den største biten står igjen og venter fortsatt på min kjære og jordfreseren. I morgen kanskje. Jeg tenker med gru på hvor lang tid det vil ta å klippe all denne plenen etterhvert, men vi kan jo ikke ha en ugressjungel i hagen fordet. Som dere ser ut fra disse bildene er det ikke akkurat drømmehagen ennå. Tror nok naboene også gleder seg til litt bedre utsikt.

Men: Rhododendron har akkurat begynt å blomstre, og tulipanene vil absolutt ikke gi seg! Legg merke til den i midten av bildet. 4 tulipaner ut fra 1 løk! Den største er gul- og rosastripete, og de tre litt mindre er lysegule. Merkelige lille tulipanen min. :)



Ha en god pinsehelg! Jeg har endelig fri lørdag og skal nyte tre dager fri i strekk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar