onsdag 15. juli 2009

Liljer og rosesukker

Det er sommer og ferietid og "alle" koser seg med fri og avslapning. Alle utenom meg og min kjære C. Slik føles det hvertfall. Vi vanner og tar inn posten to steder for tiden, og jeg jobber fulle dager seks dager i uken. Det er fortsatt tre uker igjen til ferie for oss. Men så leste jeg et søtt innlegg hos Myk start som handlet om at man måtte ha noe å glede seg til (http://mykstart.blogspot.com/2009/04/ein-liten-rosin.html) og det hjalp! I ledige stunder på jobb skriver jeg på en liten liste over alt jeg gleder meg til som skal skje. Og helt automatisk begynte jeg å glede meg over ting som var her og nå også.

Slik som denne fantastikse buketten med liljer. Den ga vi til svigermor på bursdagen hennes, men så skulle de reise bort på ferie en uke etter, så vi fikk tilbake buketten når den var på sitt flotteste. Fryd og glede! Den er helt overveldende vakker!

På søndagen fikk jeg lyst til å gjøre noe jeg har tenkt på å prøve en stund. Å lage rosesukker! Jeg gikk ut i hagen og plukket en liten haug med roseblader. Så kuttet jeg dette med sukker i stavmikseren. Tror det hadde gått lettere med en kjøkkenmaskin. Den lille stavmikseren min ble litt sliten. Etterhvert som rosebladene ble kuttet i mindre og mindre biter ble sukkeret mer og mer rosa. Da jeg var fornøyd med fargen la jeg sukkeret utover et brett til tørk før jeg byttet ut det ordinære hvite sukkeret i sukkerskåla. Synes det ble riktig så fint!




Nå er spørsmålet bare hva jeg skal bruke rosa sukker til. Det tenkte jeg ikke på før jeg begynte. Det kan jo alltids strøs over desserter som pynt. Har du andre morsomme forslag blir jeg glad for innspill. Det finnes sikkert masse man kan bruke det til bare fantasien vekkes til live.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar