onsdag 29. juli 2009

Pakke i posten og ferieplanlegging



Jeg sa i forrige innlegg at jeg skulle vise dere hva jeg fikk i pakken fra Borghildpia (http://borghildpia.blogspot.com/) som kom i posten her om dagen. Det er så utrolig stas med pakke i posten! Vi hadde en liten byttehandel hvor jeg ønsket meg greengate-koppene hennes og hun ønsket seg en strikkelue fra meg. Med i pakka lå to søte svamper, så i dag gikk oppvasken som en lek. Nesten da...


Nå er det bare 3 dager til på jobb så er det ferie! Som dere ser er ferieplanleggingen i gang. Stort sett skal vi være hjemme og gjøre ting vi ikke får tid til ellers, men en liten tur hit og dit blir det. Vi har familie og venner i Kristiansand, Stavanger og Bergen, så vi legger ut på kjøretur. Da er NAF-boka kjekk å ha. Det er helt utrolig hva som står der. Visste dere for eksempel at i 1716 krysset Karl XII Glomma ved Fossum med en hær på 3000 mann og 1500 hester på flåter??
Forresten noen som har et hyggelig hotell i Stavanger å anbefale?

9 kommentarer:

  1. Så bra at koppene kom fram like hele:) Alltid like spennende å sende keramikk i posten:)
    Er såå spent på lua, og gleder meg til den kommer, men det haster ikke altså!
    Jeg fikk forresten enda mer lyst til å lage rosesukker da jeg så innelgget ditt under her. Jeg lagret et rosesukkerbilde for en stund tilbake, men hadde nesten glemt det - til nå! Får vel gjøre det før rosebuskene visner helt. Klem B:-)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Prøvde å legge inn en link, men den ble ikke aktiv: http://www.kronen-gaard.no/
    Men det er i alle fall en nettadresse til et veldig koselig hotell utenfor Sandnes, det er jo ikke så veldig langt fra Stavanger.

    SvarSlett
  4. Luen er kjempefin! Egenkomponert, eller et mønster som er tilgjengelig?

    SvarSlett
  5. Hei Siri!
    Idéen til lua er hentet fra et mønster, men det var en liten størrelse og passet ikke til garnet jeg hadde lyst til å bruke. Derfor strikket jeg først en prøvelapp med 10 masker og målte hvor bred den ble. Så målte jeg hvor stort hodet mitt er og regnet ut fra det hvor mange masker jeg måtte legge opp. Det ble 64 masker med et garn som heter Cortina (ganske tykt ullgarn) om pinner nr 5 (tror jeg) Så strikket jeg: 1 omg r, 1 omg vr, *8 omg r, 8 omg vr* gjenta *-* 1 gang. Neste omg felles ved å str *2 r, 2 r sm* Gjenta *-* ut omg. Str 7 omg r. Neste omg felles ved å str *2 vr sm, 1 vr*. Gjenta *-* ut omg. Str 3 omg vr. Neste omg 2 vr sm ut omg og deretter avluttet jeg ved å trekke tråden gjennom de resterende maskene. Bare spør hvis det var noe du ikke skjønte her. Håper du får deg ei fin lue!
    klem anemone

    SvarSlett
  6. Hei, nydelig lue. Mulig å bestille?
    Klem Camilla:)

    SvarSlett
  7. Lekre kopper! Jeg MÅ shoppe meg noe greengate snarlig - trenger litt grrengate-lykkefølelse :)

    Koselig at du er med i trekningen :)

    klem

    SvarSlett
  8. Hei, så koselig at du vil strikke en lue til meg.. Vet ikke helt hva slags farge jeg vil ha. Men hvit tror jeg hadde vært litt koselig! eller litt sånn offwhite. Hvordan vil du gjøre det med betaling. Og hvor mye? kan bare sette over til deg:)
    Klem C

    SvarSlett
  9. Så fine kopper du fekk da! Skikkelig søte:-) Takk for kommentar på bloggen min og håper du har kost deg på ferie!

    SvarSlett