torsdag 13. august 2009

Hjemme best?

Vi har kommet hjem fra ferieturen vår. Følte at ferien var over da vi skulle hjem, men så har vi en og en halv uke til med fri, og det er fantastisk! Det er morsomt å tenke på at kollegene mine står der på jobb, mens jeg er hjemme, og har min fulle rett til det. Tihii.
Vi har vært på kjøre-bil-og-sove-hos-de-vi-kjenner-ferie. På vei til Lillesand kjørte vi innom Mølen en liten tur. Masse stein!!

Så har vi noen i familen som har et fantastisk sted nær Blindleia på grensen mellom Lillesand og Kristiansand. Og de deler gjerne med seg. En liten hvit sørlandshytte med utedo, masse ukeblader og madrasser til å dra med ut på plenen. Total avslapning.
Siden jeg har sjiraff-dilla, så måtte vi en tur i dyreparken og titte. Og jeg hadde kjempeflaks for den ene sjiraffen kom bort og poserte for meg. Spaserte litt frem og tilbake, stoppet og tittet på meg med de nydelige øynene sine. O lykke!

Etter noen dagers avslapning dro vi videre til Bergen. Lang kjøretur, men med NAF-boka på fanget og fingrene spredd ut som bokmerker var det utrolig hva vi fikk greie på underveis. I Bergen har min kjære sin storebror som vi besøkte. De har to herlige små som vi passet konkurrerte om å dulle med.
Vi var en tur på Troldhaugen (sammen med alle de amerikanske turistene). Synes det er et utrolig vakkert hus. Spesielt ønsker meg en glassveranda, med masse blomster. Men om jeg ikke har glassveranda, så har jeg hvertfall pianoet mitt. Besøket hos Grieg gav meg hvertfall ennå mer ivrig på å lære med å spille Bryllupsdag på Troldhaugen, så nå er det bare å sette seg ned å øve helt til jeg kan ta frem julesangene.





1 kommentar:

  1. Ser ut som du har hatt en fin ferie.
    Bergen er jo en flott by. må få skyte litt .
    Jeg er jo fra Bergen .
    En ritig fin helg til deg
    Sjekk ut min nye konkuranse
    Klem

    SvarSlett