mandag 31. august 2009

Høst

Ute blåser det så det uler, og regnet pisker mot vinduene. Jeg fryser, er sliten i beina etter jobb og synes det er fryktelig lenge til helg. Dessuten har jeg lovet mammaen min å bli med henne og trene.



Men: Glade tanker gir et lyst sinn, så:

Snart kan jeg ta frem høstputa mi, og flere pledd.
Neste gang jeg skal skifte på senga blir det vinterdyne.
Det er tid for tykke strømpebukser og ullskjørt.
Alle strikkegenserene og -jakkene skal snart få innvadere klesskapet.
Man kan tenne stearinlys tidlig på kvelden, og de synes.
Jeg kan lage lapskaus og varme supper til middag
Jeg kan høste epler i lange baner og drikke eplemost hele vinteren.
Jeg kan snart bruke skjerf og votter.
I fryseren ligger det jordbær og venter på en skikkelig guffen høstdag.
På trappa står en høstpyntet krukke i lillafarger.

Hva gleder du deg til med høsten og vinteren??

Ha en fin uke!

2 kommentarer:

  1. Hei! Tusen takk for hyggelig hilsen og link her på den flotte bloggen din:) Ja, det er ingen tvil om at høsten har meldt sin ankomst nå. Men det er litt koselig også, synes jeg. Innekos er jo hyggelig:)

    Ha en strålende ny uke!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  2. Heisann!

    Nå har jeg pakket ned fangsten din! Sender du meg adressen din ?

    Klem

    SvarSlett