tirsdag 23. februar 2010

Fra Bestemors skap

Lengselen etter vår begynner virkelig å melde seg, og nå er det på tide å få litt mer farger inn i stua. Den kjære Mannen stusset nok litt over at jeg skulle ha garnnøster på utstilling i spisestua når jeg har et helt rom i andre etasje, men da jeg sa det var fordi de hadde så fine farger trakk han bare på skuldrene og lot meg holde på. Akkurat som jeg rister på hodet når han ser den samme TopGear-episoden for femte gang og ler like godt. Vi er forskjellige.

Øverste hylle er altså en liten hyllest til våren. Kakaoboksen, den andre lille boksen og fløtemugga med blomster på er fra Bestemors skap. Det er også hele serviset i hylle to, så det blir en hylle(st) til Bestemor.


Nå kan jeg servere kaffe til 12, men det er bare seks stykker som får asjett til kaka. Og når jeg tenker meg om er det bare åtte som får noe å sitte på rundt spisebordet, og da er pianokrakken med i tellinga. Den lille fløtemugga ytters i bildet under og sukkerskåla med skje er også fra Bestemor. Rosesukkeret jeg lagde i sommer gir litt vårfølelse i denne hylla.

I morgen har jeg bursdag, så hvis jeg får surret meg til å bedt noen, kan serviset tas i bruk ganske snart. Lille W har nettopp lagt ut en oppskrift på sjokoladekake som ser farlig god ut, så her er det bare å sette i gang. Muggen under er også fra Bestemors skap. synes det var en ordentlig koselig mugge, og jeg er helt sikker på at saften smaker mye bedre når den blandes i denne.


Ute daler det ned lette snøfnugg samtidig som sola gjør sitt beste for å bryte igjennom skylaget. Hvem heier du på?

1 kommentar:

  1. Hehe, så søt du er. Du har ikke gjort noe galt:) Jeg tror de fleste synes det bare er hyggelig å bli linket til fra en annen blogg. Denne diskusjonen startet mest fordi det var en tysk blogger som "stjal" bilder fra flere norske blogger og lot som om det var sine egne, noe som selvfølgelig ikke er like hyggelig.

    Tusen takk for hyggelig kommentar(er) og gratulerer så mye med dagen i morgen. Jeg håper dagen blir fin og at kaken faller i smak hvis du baker den:)

    Ha en fiin dag!

    SvarSlett