fredag 5. februar 2010

Kanelsnurrer og gåseprat

Det er helg og jeg har hatt fredagsfri i dag. Herlig! Egentlig hadde jeg fri i går også, men da jeg stod naken på badegulvet, klar til å spankulere inn i dusjen for å starte dagen på best mulig måte, låste to snekkere seg inn med favnen full av verktøykasser, gipsplater, radio og alt de måtte trenge for å lage nytt bade- og soveromstak til oss. Så da var det bare å endre planer i en fei. Selv om de holdt på oppe, og jeg kunne gjort noe nede, gikk jeg bare i ring. Etter et par timer kapitulerte jeg og rømte huset. Det resulterte i en dusj hos mine foreldre og lunsj på byens koseligste kafe. Så da ble dagen bra likevel.

I dag var det nye muligheter, denne gang uten håndverkere. Ikke ulikt meg selv har jeg kommet litt skjevt ut i dag og, så jeg krysser fingrene for at nystekte kanelsnurrer vil sette Mannen i et slikt humør at han ikke ser at jeg ikke har støvsuget ennå.


Gåsa i hjørnet ved kjøkkenhåndklærne hadde også veldig lyst på kanelsnurrer selv om jeg sier at det ikke er gåsemat. Han har bodd her i huset en stund, men har ikke fått øyne før i dag, så han har litt å lære. Som at stoffgjess ikke trenger mat. Hihi.

Men han ønsker dere alle en god fredagskveld!



5 kommentarer:

  1. Mmmm, de kanelsnurrene så Farlig gode ut!!! =) Goood helg!! Klem M

    SvarSlett
  2. Kjenner meg igjen med det stresset å ha håndverkere i huset...Blir jo bra tilslutt, men allikevel.
    Håper dagen ble god, kanelsnurrer er jo bare knallgodt :)
    God helg!!

    SvarSlett
  3. Mmmm, kanelsnurrer, de så gode ut! God helg til gåsa også, han var en artig kar. :-)

    SvarSlett
  4. Ble litt sulten på søst gjærbakst nå!!!

    De så ekstremt gode ut!

    God helg til deg!

    Klem Kari

    SvarSlett
  5. Mmmmm, kanskje det er sånne som blir søndagskaffematen i morgon? :) Det såg ut som ein god måte å bruke fridagen sin!

    Den neste fridagen, eller frikvelden, kan du bruke på å lage rundpute, for det er utruleg morsomt og ganske enkelt, eigentleg. Tenkte ikkje å lage eige innlegg om det, så eg forklarar berre kort her, og så må du berre spørre om du lurer på noko meir! :)

    Klipp ein sirkel og tråkle rundt kanten på denne. Så snurpar du den litt saman, og puttar i litt fyllvatt. Eg laga også ein sirkel i linstoff, som eg sydde fast i puta for hand, etter at eg hadde fyllt den. Sidan kanten ikkje vart særleg fin sette eg på eit sikksakk-pynteband. Så festa eg på ei loppisheklebrikke, før eg festa ein stoor knapp på framsida, ved å sy tvers gjennom puta og gjennom ein liten knapp på baksida. Altså heilt handlaga!

    Lukke til!

    SvarSlett