søndag 19. desember 2010

Julevask

Det er under en uke til jul, og jeg må bare innse det, jeg blir ikke ferdig. Jeg kommer aldri til å rekke alt det man burde rekke om man er en skikkelig husmor. Det er ikke rent i alle kriker og kroker, krydderet står ikke på geledd i skapet og jeg kan ikke garantere at det er støvfritt under dusjkabinettet.


Likevel er jeg ganske stolt. Jeg er stolt for at jeg har innsett dette i dag, fem dager før julaften, og ikke to timer før. De siste dagene skal jeg fortsette med juleforberedelsene, men bare de jeg har lyst til. I går var vi i skogen og hogget juletre, og i dag har jeg vært på julekonsert i Västre Fågelvik kirke. Begge deler er koselige juletradisjoner.


Og på ett vis et julevasken i boks også. Bikkja har nemlig blitt julevasket og lå i flere timer til tørk foran ovnen.

Kos deg med juleforberedelsene!

2 kommentarer:

  1. Gjør de juleforberedelsene du har lyst til, kos deg med dem, og da skal du se det blir en god jul!For all del, ikke prøv å gjøre alt du syns du MÅ. Vaske kan vi gjøre til våren, når det er lyst. Nå går vi inn for kosen!

    SvarSlett
  2. Da har du kommet lenger enn meg, for Lucas har ikke fått julevasken sin, hi,hi:) Men han er jo så mye i snøen - er ikke det fint da?!

    Supert å innse at det er viktigere å kose seg enn å stresse - det ser jeg også at jeg skal gjøre :) Veldig mye som ikke er gjort men enda rekker jeg å støvsuge brødskuffen, hi,hi :)

    Vil få ønske deg en riktig god jul!
    Kjersti

    SvarSlett