lørdag 14. november 2009

Englevakt i trappa

Nå er den første Tilda-engelen min ferdig! Jeg er nesten litt stolt, må jeg innrømme. Hun har en skrukk på halsen og noen åreknuter på beina, men ellers har hun ikke så mange skavanker. Som dere ser har jeg gjort en liten endring på vingene. Jeg synes disse med fjær og dun er så søte, og de som egentlig er i oppskriften synes jeg er litt store. Så dette ble helt perfekt for meg.

I julen skal hun få lov til å stå i trappa og være englevakt. Vi skal ha overnattingsgjester i jula og det er viktig at hun passer på at de ikke faller og slår seg. Imens tar hun seg en liten hvil i vinduskarmen.

Det er lørdag, jeg har fri og dagen er ennå ung. I dag blir det rydding og husvask på meg, mens Mannen skal være flink ute selv om det har kommet et tynt lag med snø. Kanskje jeg skal bake noe godt som belønning til ham?
Ha en god dag!


4 kommentarer:

  1. Engelen ble kjempeflott, ikke bry deg om åreknuter og skrukker på halsen, det har da jeg også. Godt med englevakt i trappa, i tilfelle noen skulle snuble på vei ned.

    SvarSlett
  2. Uff der forsvant kommentaren min - jeg glemte å lagre! Prøver på nytt:
    Engelen din ble fin!
    Kanskje husker du hjertesukket mitt fra midten av oktober? Da kom det en kommentar fra meg om denne julestria som jeg syntes startet for tidlig.. Og du skrev inne hos meg at jeg kunne f.eks starte med å strikke en liten klut. Jeg startet å strikke, men det ble ingen klut. I stedet har jeg nå startet på genser nr. to - det skal bli gaver til noen små slektninger. Så takk for det lille sparket bak!

    SvarSlett
  3. Du har all grunn til å være stolt, den er kjempeflott!! Og det babyteppet under..så utrolig lekkert. Mye koselig hos deg,la meg til som følger jeg:-)
    Anette

    SvarSlett
  4. WOW, imponert!

    Er det noen bok eller oppskrift man kan kjøpe eller finne noe sted på denne engelen?

    Jeg mistet mamma for noen år siden og trøsten finner jeg ofte i engler. Forestiller meg at mamma er min skyttsengel som passer på meg. Disse må ofte konkretiseres...

    Takk fra litt halvgal meg ;)

    SvarSlett