lørdag 3. oktober 2009

Vedkassekos

Stort sett, når vi har gjester, blir det til at jeg sitter og dingler på vedkassa. Den egner seg rett og slett veldig godt som mellomlandingssted for den stressende vertinnen. Mens gjestene okkuperer sofaen og verten har funnet godstolen, løper jeg mellom kjøkkenet og stua mens jeg prøver å være sosial samtidig som jeg gjør siste finish på maten. Også mellomlander jeg på vedkassa.
Så da tenkte jeg at da kan den jo jammen være litt god og myk å slenge seg nedpå. Selvfølgelig skjønner jeg at det ikke er spesielt praktisk å ha et hvitt saueskinn liggende der når fyringssesongen virkelig setter inn, men enn så lenge kan det ligge der og skape lun høststemning, mens varmepumpa gjør det meste av jobben.

I dag hadde jeg store planer om høstens store hagedag, men siden regnet pisket mot ruta så det virkelig spruta, er eplesankingen og løkplantingen utsatt til i morgen. Da blir det også ertesuppe til middag. Krysser figrene for en flott høstdag i morgen!

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for hyggeleg kommentar:)
    Eg synes absolutt at du skal fortsette i den stilen du gjer, bloggen din er koseleg og eg legg den rett og slett til favorittlista mi:)

    Fillern so lyst eg fekk ti å lage sånn rosesukker som du har gjort!! Må berre vente til kjæresten kjem med blomar... noko han aldri gjer;) ..kjøpe sjølv, kanskje?

    Ha ein fin søndag!!

    Anita

    SvarSlett
  2. Tusen takk for utrolig koselige ord,ble veldig glad!! Jeg vet ikke hva "hemmeligheten" er jeg...bare skriver noe og tar bilder ....men utrolig hyggelig at folk liker det!! Jeg drømmer vel som mange andre om hvite tregulv mm, men er igrunn utrolig fornøyd med huset vårt og stilen der. Disse fire testosteronene jeg bor med synes det er altfor hvitt og altfor mye dill..MEN egentlig tror jeg de er litt stolte av alt sammen...
    ha en fin dag,synes den koselige kassen ved peisen var veldig fin!! Nå skal jeg titte litt videre inne hos deg!!
    Klem fra Anette

    SvarSlett