onsdag 9. desember 2009

På skattejakt i bruktbutikken

Jeg sa tidligere at jeg skulle en tur innom bruktbutikken her for å se om jeg fant flasker til kirsebærlikøren min som snart skal få komme ut av norgesglassene sine. Jeg fant ikke noen flasker, men jeg fant to karafler! Og det passer jo egentlig mye bedre.


Jeg stod der og tittet på de før jeg spurte den gamle damen som passet på hvor mye de kostet. "Tja, den ene er jo litt finere enn den andre, er den ikke? Det er jo mønster på den, så den må jeg nok ta litt mer for. Hva med 30 kr for den ene og 20 for den andre?" "Ok!" sier jeg, "hva med det fatet der borte da?" "Tja, jeg har sagt 50 kr før, men jeg kan jo si 40 nå". "Det er helt greit", sier jeg da. "Jeg tar alt sammen, jeg."

Den heklede brikken kjøpte jeg på et frimarked i sommer, og den passet jo perfekt under de to karaflene. Snart skal julelikøren fylles på. Den fine løperen på bordet fikk jeg av svigermor til advent i fjor. Den er stiv og lekker, og ikke lov til å søle på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar