torsdag 3. desember 2009

Vops!


Noen ganger overrasker jeg meg selv. Det lille huset vårt bærer preg av at både jeg om Mannen liker best de duse "fargeløse" fargene. Alle veggene er lyse. Noen med litt kremfarge, noen med litt mer beige, møkkete tone.


De fleste ting i huset er også i naturfarger. Linduker, hvite gardiner, grått pledd er ting jeg kan se fra her jeg sitter nå. I går var det tid for å gjøre noe med pianokrakken. Stoffet hadde jeg bestemt meg for for en stund siden. Spisestuestolene (hvertfall de jeg har trukket om så langt) er i samme stoffet som fuglen, og i samme serie som det grønne stoffet. Siden pianoet står i spisestua synes jeg det er greit at det passer litt sammen.



Ideen en hentet fra Tone Finnanger og hennes bok, Tildas julehus. Planen min var å bruke små perlemorsknapper, men jeg husket litt feil, og hadde bare to knapper igjen. Så prøvde jeg bare litt da, med noen andre knapper jeg hadde. Noen ganske fargerike knapper, igrunn. Og vips, så hadde jeg sydd de fast. Fort gjort! Så nå smiler jeg litt for meg selv hver gang jeg går forbi. Man blir jo litt glad av å se på slike farger... Sånn egentlig.




Her ser dere krakken slik den var før. Jeg synes den trengte litt forandring.

Og dette stoffet fant jeg under. Var vel ikke akkurat sånn jeg hadde tenkt meg heller, så jeg måtte i gang med stiftepistolen selv. Og vops! En fargeklatt!


Ha en flott kveld! (jeg har lovet go'-Mannen vafler)

2 kommentarer:

  1. Den puten har jeg sett - og pianokrakken din ble jo bare SÅ fin!!!!! Har kjempelyst å sy noe med det motivet selv!! :)

    Tusen takk for utrolig koselig og fine kommentarer på bloggen min - blir veldig veldig glad :)

    Soppene har jeg også - har blant annet brukt dem på en dørkrans jeg har laget! Ellers kan de sikkert brukes på juletrær (har gjort det også) og 'plantes' i mose :) Bare kapp av litt av strengen :)

    Lykke til!
    klem fra Ida

    SvarSlett