tirsdag 29. desember 2009

Jul i det lille huset

Det ble jul i det lille huset i år også. Når juleselskapene starter flere dager før julaften og juleovernattingsgjestene popper inn døra en dag før planlagt, da går det litt over styr for unge frøken Anemone. Lille julaften, etter at alle andre hadde lagt seg, tok jeg godstolen selv og pustet ut. Jeg bråskrev en mail til nissen hvor jeg ønsket meg nye duracell-batterier til jul, og håpet at ikke bestillingen kom for sent.


Det var rett og slett bare å innse at jeg ikke ble ferdig til jul. Men hvor krise var det egentlig? Alle julepresangene var i boks, juletreet var pyntet, vinduene var rene og ute lavet snøen ned. En del julepynt får ligge i fred i eskene sine i år, det er ikke grønnsåperester innerst i alle kjøkkenskap og kakemanndeigen står fortsatt i køleskapet, men selve julen har vært like koselig som jeg ønsket den skulle bli.


I dag skal jeg leke kokk! Det er bestemor og bestefars 60 års bryllupsdag og stort juleselskap. Og jeg skal lage tapasretter til den store gullmedalje. Hvis det blir seende sånn passe greit ut skal dere få se etterhvert.


Ha en fortsatt god jul, alle venner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar