søndag 17. januar 2010

Badet vårt

La meg vise dere badet vårt.


Vi har et ganske maskulint bad. Badet og kjøkkenet er de to rommene i huset som best forteller om Mannens stil og smak. Og det er av den enkle grunn at han bygde dette før han innså at jeg skulle flytte inn i ungkarsboligen hans og fylle på med feminint stæsj. Men akkurat på badet synes jeg det er greit at det ikke er alt for mye ting. Jeg vil ha det rent og ryddig, og bruke benkeplassen til morgenstellet.
Gulvet og alle veggene er flislagt med store fliser. Baderomsinnredningen er i et mørkt gyllent treslag som jeg ikke husker hva er (skal spørre Mannen). Jeg liker vasken veldig godt siden den ser ut som et vaskevannsfat som står på benken.

Bade Mannen og jeg har litt (mye) hull-i-veggen-skrekk. Og det blir jo ikke bedre når det er fliser. Derfor er både dorullholderen og knagger til håndklærne på holdere som står på gulvet. Medisinskapet er faktisk teipet fast med supersterk dobbeltsidig teip.

Håndklehyllen var mitt ønske. Synes det ser så ryddig og innbydende ut når håndklærne ligger klare til bruk i myke stabler.

I kroken under skråtaket er det egentlig gjort klart for et stort og deilig hjørnebadekar for to. Foreløig har ikke savnet vært så stort, og plassen er utmerket til å sette tørkestativet på uten at det står i veien. Så da får vi se etterhvert. Det eneste stedet jeg diller litt er i vinduskarmen. Det blir nesten som et bilde på veggen, synes jeg. Egentlig kunne jeg tenkt meg en hylle for å pynte litt på, men siden vi har denne hull-i-veggen-skrekken og det heller ikke er så mye veggplass pga skråtaket så får vinduskarmen duge.


Så får dere titte på badet mens dere kan. Tidligere i uken oppdaget vi at ventileringen til kloakkrøret hadde skapt kondensproblemer på loftet og det begynte å dryppe vann fra taket på badet. I morgen kommer en takstmann for å se på skadene, og mest sannsynlig må vi rive taket på både badet og soverommet. Tror jeg skal gå opp og nyte synes at et rent og helt bad en gang til.


4 kommentarer:

  1. Så flott bad dere har! Nydelige farger på både fliser og innredning. Vasken var kjempsøt! Så kjipt om dere må rive taket! En ordning på det blir det helt sikkert, bra å få gjort det før skadene blir for store. Takk for titten! : )

    Klem Hilde

    SvarSlett
  2. Takk for titten. Badet var rålekkert!

    SvarSlett
  3. takk for flott bidrag i nibutfordringen!

    SvarSlett
  4. Heisann

    Nydelig bad. Hvor har du kjøpt den fine håndklehyllen?

    SvarSlett