torsdag 14. april 2011

Bukse til storebror og lillebror

For to uker siden ble vi tante og onkel til en liten gutt. Siden mammaen har litt pingvin-dilla bestemte jeg meg for å sy bukser til den ferske storebroren og lillebroren i barselgave. Dessverre er jeg fortsatt ganske fersk med det å sy klær, og det bærer nok storebrors bukse litt preg av. Storebror er nemlig ikke så stor, så denne buksa ble nok litt lang og smal.


Lillebrors bukse derimot, må jeg få si meg riktig så fornøyd med. Der hadde jeg ikke mønster engang, men brukte en minibukse jeg har kjøpt til babyen i magen. Den har litt sånn haremsbuksepreg med god plass til bleia. Så får vi se om tante-guttene blir gående rundt i pingvinbukser i sommer, eller om de egner seg best som pysjbukser. Øvelse gjør mester, så minibuksa skal jeg hvertfall sy flere av.


Litt gravidoppdatering for de som måtte være interessert:

I dag har jeg vært og tatt bilder av magen hos fotograf Tone. Det var litt gøy, selv om det var vanskelig å skulle variere. Det blir kjempespennende å se bildene.

Vi har også vært på kontroll hos jordmora i dag. Det er to uker igjen til termin og jordmora er litt usikker på hvilken vei veslejenta ligger, så i morgen tar vi en tur på sykehuset for å sjekke. Det er bare å krysse fingrene for at hodet er ned og rumpa opp.

1 kommentar:

  1. Buksene ser kjempe fine ut! Flott gave å gi.
    Klem

    SvarSlett